محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا

بروز بمانید
محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی
بایگانی

بررسی Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE SM-T705 - 16GB

شایان نجاری | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8.4 LTE  اس ام-تی705 - 16 گیگابایت - Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE SM-T705 - 16GB

مشخصات کلی:ابعاد: 6.6 × 212.8 × 125.6 میلی متر - وزن: 298 گرم
پردازنده:Exynos 5 Octa 5420 Quad-core, Cortex-A15 & Quad-core, Cortex-A7
حافظه داخلی:حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی - اندازه 8.4 اینچ - 1600 × 2560 (WQXGA) پیکسل - تراکم پیکسلی: 359 پیکسل بر اینچ
امکانات ارتباطی:- قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G - 4G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - بلوتوث - DLNA - GPS - USB
دوربین:8 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسل
امکانات:- قطب نما ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، سنجش نور محیط ، مجاورت
سایر مشخصات:اندروید 4.4

Samsung Galaxy Tab S

سامسونگ در آخرین تلاش خود برای تصاحب بازار تبلت ها در اواخر خرداد 93 دو محصول جدید را معرفی کرد. دو تبلت Galaxy Tab S 8.4 و Galaxy Tab S 10.5 آمده‌اند تا رقبایی جدی برای آیپد مینی و آیپد ایر شرکت اپل باشند. سامسونگ در تبلیغات خود در مورد این تبلت ها بر روی دو ویژگی اصلی مانور زیادی داده است: نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن 1600 × 2560 و باریکی و وزن کم. البته همه چیز به همین دو مورد خلاصه نشده است. سامسونگ امکان پاسخگویی به تماس‌های تلفنی وارده به تلفن از طریق تبلت و همچنین امکان مدیریت و دسترسی به دسکتاپ ویندوزی را در این دو محصول فراهم آورده و از سوی دیگر گلکسی تب S را به سنسور اثر انگشت مجهز کرده. در ادامه با دیجیکالا همراه باشید، تا در کنار هم با دقت بیشتری بازیگران جدید سامسونگ در بازار تبلت ها را زیر ذره بین ببریم.  

طراحی و ساخت

گلکسی تب S را می‌توان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت های موجود در بازار دانست. هر دو مدل 8.4 اینچی و 10.5 اینچی ضخامتی معادل 6.6 میلیمتر دارند. بنابراین همین ابتدای کار یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دو تبلت جدید سامسونگ را به شما نشان دادیم. برای روشن‌تر شدن موضوع به این مسئله اشاره می‌کنیم که گلکسی تب پرو 10.1 اینچی و آیپد ایر به ترتیب 7.3 و 7.5 میلیمتر ضخامت دارند.


حال می‌خواهیم نگاهی به وزن گلکسی تب S بیاندازیم. مدل 8.4 اینچی 298 گرم و مدل 10.5 اینچی 467 گرم وزن دارد. اگر این دو تبلت را به عنوان رقبای آیپد مینی 2 و آیپد ایر قبول داشته باشیم، باید بگوییم که از لحاظ سبکی، برتری از آن دو نو رسیده سامسونگ است.  اما در اردوگاه 10 اینچی‌ها شاهد یک محصول بسیار ظریف دیگر هم هستیم. تبلت Z2 سونی با وزنی معادل 439 گرم و ضخامتی برابر با 6.4 میلیمتر، دست تبلت 10.5 اینچی گلکسی تب S را از پشت بسته است.




بیایید از خیر این همه عدد و رقم بگذریم. در یک کلام با در دست گرفتن گلکسی تب S، چه 8.4 اینچی و چه 10.5 اینچی، اوج ظرافت در طراحی را حس خواهیم کرد. حال ممکن است بدنه پلاستیکی این تبلت ها به دلتان ننشیند که البته این قضیه هم کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. این تبلت ها از نظر طراحی بسیار به تلفن هوشمند گلکسی S5 شبیه اند تا جایی که با نگاه کردن به آن‌ها حس می‌کنید که این سه تن از خویشاوندان درجه یک همدیگرند! اگر با بخش پشتی تلفن هوشمند گلکسی S5 و طراحی متخلخل آن مشکلی ندارید، از طراحی این تبلت ها هم خوشتان خواهد آمد.




سامسونگ این تبلت ها را در سه رنگ اصلی سفید، قهوه ای و خاکستری به بازار عرضه کرده. مستقل از این که چه رنگی را انتخاب می‌کنید، نواری طلایی رنگ را پیرامون لبه های گلکسی تب S خواهید دید. 



سامسونگ چه چیدمانی را برای دکمه‌ها، درگاه‌ها و شیارهای گلکسی تب S در نظر گرفته؟ اول با مدل 8.4 اینچی شروع می‌کنیم: درست مانند هر 8 اینچی دیگری، این تبلت هم به صورت پرتره، یا به زبان خودمان عمودی، طراحی شده. با در دست گرفتن تبلت در این وضعیت، درگاه micro-USB و جک 3.5 میلیمتری هدفون را روی لبه پایینی ملاقات خواهیم کرد. دکمه پاور، دکمه تنظیم صدا، شیار microSD، شیار سیمکارت و فرستنده مادون قرمز همه و همه بر روی لبه سمت راست تعبیه شده‌اند. اسپیکرها نیز یکی بر روی لبه پایینی و دیگری روی لبه بالایی قرار گرفته‌اند.  
بیایید مدل 10.5 اینچی را کمی ورانداز کنیم. اندازه و قرارگیری دکمه هوم (Home) این تبلت حکم می‌کند که ما آن را به صورت افقی در دست بگیریم. لبه بالایی این تبلت میزبان دکمه پاور، دکمه تنظیم صدا و فرستنده مادون قرمز است. بلندگوهای استریو هم بر روی دو لبه راست و چپ و متمایل به بالا جا خوش کرده‌اند. شیار microSD، شیار سیمکارت و درگاه micro-USB را بر روی لبه سمت راست خواهید یافت و در نهایت جک 3.5 میلیمتری هدفون را بر روی لبه سمت چپ می‌بینید.



با نگاهی به بخش پشتی گلکسی تب S دو دایره عجیب و غریب را خواهید دید. اشتباه نکنید؛ این دو نه سنسور هستند و و نه درگاه خاصی. سامسونگ برای اتصال بوک کاور (Book Cover) به بدنه تبلت، این دو المان را به پشت دستگاه اضافه کرده. 

نمایشگر

حال می‌رسیم به برگ برنده گلکسی تب S. همان‌طور که گفتیم، تب S در دو اندازه 8.4 و 10.5 اینچی تولید شده است. همه ما می‌دانیم که نمایشگر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده در خرید یک تبلت است. سامسونگ هم این نکته را بهتر از هر کسی می‌داند. پس این بار تمرکز اصلی خود را بر روی صفحه نمایش قرار داده و به سراغ تکنولوژی بومی شده خود یعنی Super AMOLED رفته. این شرکت حقیقتا نمایشگرهای بی نظیری برای تبلت S خلق کرده است.



هر دو مدل 8.4 اینچی و 10.5 اینچی از نمایشگری با رزولوشن 1600 × 2560 بهره می‌برند. این رزولوشن برای مدل کوچک‌تر تراکم پیکسلی 359ppi را به ارمغان آورده. این عدد برای مدل بزرگ‌تر 288ppi است. گلکسی تب S از این لحاظ یک قدم جلوتر از رقبای اپلی خود ایستاده. یادآوری می‌کنیم که آیپد ایر و آیپد مینی 2 هر دو رزولوشنی برابر با 1536 × 2048 دارند.
در نمایشگر گلکسی تب S پیکسل‌ها تقریبا غیر قابل تشخیص اند و رنگ‌ها بسیار روشن و شارپ هستند. به لطف کیفیت بسیار بالا و تکنولوژی منحصر به فرد به کار رفته در این صفحه نمایش، شما چه در زیر نورPOST /panel/tech-preview/process/post_edit HTTP/1.1 Host: blog.ir Connection: keep-alive Content-Length: 93406 Accept: application/json, text/javascript, */*
  • شایان نجاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی