محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا

بروز بمانید
محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی
بایگانی

بررسی Samsung Galaxy A5 Duos SM-A500H

شایان نجاری | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ب.ظ

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A5 دو سیم کارت مدل SM-A500H - Samsung Galaxy A5 Duos SM-A500H

مشخصات کلی:دو سیم کارته - قطع سیم کارت: سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر) - وزن : 123 گرم
پردازنده:Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 294 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی:3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث
دوربین:13.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات:قطب نما - باتری 2300 میلی آمپر ساعت



نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A5


سامسونگ با تولید سری A می‌خواهد راهی که در تولید گوشی «آلفا» نیمه کاره رها کرده بود را ادامه دهد. سری A گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ را در بر می‌گیرد. «گلکسی A5» هم دومین گوشی سری A است که در کنار A3 در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته و به‌زودی گوشی A7 هم ‌به این دو اضافه خواهد شد. محصولات این  سری از طراحی یکپارچه و بسیار زیبایی برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان گوشی‌های شیک و چشم‌نواز نام برد. در یک کلمه می‌توان از عبارت لوکس برای توصیف این سری از گوشی‌ها استفاده کرد. گوشی A5 از این سری در اواخر دی ماه 1393 در اختیار علاقه‌مندان ایرانی قرار گرفت و در مدت یک ‌ماه توانست جایگاه خوبی را در میان دیگر گوشی‌های هم رده‌اش به دست بیاورد. 




«گلکسی نوت4» یا «گلکسی اس3»؟


برخلاف روند معمول، سامسونگ این‌بار در سری A سعی کرده در روند طراحی‌های خود بازنگری‌ کند. یکی از این بازنگری‌ها استفاده از فلز در ساخت بدنه‌ی گوشی‌های سری A بوده. در نگاه اول اگر گوشی A5 از پشت ببینید یاد مدل گلکسی اس3 سامسونگ خواهید افتاد؛ اما اگر از روبه‌رو یا کناره‌ها به آن نگاه کنید، حتما فبلت پرچم‌دار سامسونگ یعنی نوت4 را تصور خواهید کرد. سامسونگ در طراحی این گوشی ظرافت خاصی در استفاده از فلز به‌خرج داده است. این گوشی با قطر 6.7 میلی‌متر بسیار باریک است. بر روی فلز به‌کار رفته در بدنه‌ی گوشی که دور تا دور آن را فرا گرفته است، برش‌های بسیار ظریفی وجود دارد که خصوصا در رنگ مشکی جلوه‌‌ی‌ فوق‌العاده‌ای به A5 داده است. کلیدهای کنترل صدا و خاموش/روشن کردن گوشی که دور بدنه قرار دارند همگی از فلز هستند. جنس قاب پشتی گوشی هم از فلز است و به‌صورت ماهرانه‌ای پرداخت شده؛ جوری که وقتی گوشی را در دست می‌گیرید از خود می‌پرسید آیا قاب پشت هم از جنس فلز است یا خیر؟ 



لبه‌ی بالایی بدنه‌ی گوشی کاملا صاف است و فقط میکروفن دوم آن‌جا قرار گرفته تا کمک کند صدا‌های مزاحم اطراف در هنگام مکالمه، شنیده نشوند. در لبه‌ی سمت چپ بدنه کلید‌های کنترل صدا به‌صورت به‌هم چسبیده قرار دارند؛ در لبه‌ی راستی هم کلید خاموش/روشن و زیر آن دو شیار قرار دارد که در ادامه‌ درمورد کاربری آن‌ها به اختصار توضیح خواهیم داد. ‌روی لبه‌ی پایینی گوشی هم مثل همیشه و طبق عادت همه‌ی تولیدکننده‌ها درگاه Micro USB قرار گرفته است. درگاه میکرو USB در وسط لبه‌ی پایینی قرار دارد و در کنارش میکروفون اصلی به‌همراه جک 3.5 میلی‌متری دیده می‌شوند. ‌برای این گوشی از صفحه‌ی ‌نمایش 5.0 اینچی Super AMOLED استفاده شده است. ؛ طبق معمول همیشه و گوشی‌های دیگر سامسونگ در بالا و سمت راست اسپیکر سنسورهای نزدیکی (Proximity) و نور (Light Ambient) قرار دارند. در سمت راست سنسورها دوربین مکالمه با حسگر 5 مگاپیکسلی قابل مشاهده است. طبق معمول زیر صفحه‌ی نمایش‌ ترکیب تکراری سامسونگ ‌یعنی کلیدهای لمسی مدیریت برنامه، برگشت و کلید فیزیکی »خانه» (Home) قرار دارند. 

قاب پشت گوشی که غیرقابل باز کردن بوده و به بدنه متصل شده، با کیفیت است و در ساخت آن از مواد مرغوب استفاده شده. در بالای این قاب دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی قرار گرفته است و در دو طرف آن فلش دوربین و بلندگوی گوشی قرار دارند. فرم قرار گرفتن دوربین، فلش و بلندگو به‌نحوی است که در نگاه اول بیننده را به‌یاد گوشی «گلکسی اس3» می‌اندازد. 


در مجموع می‌توان گفت طراحی این گوشی بدون در نظر گرفتن فرم تکراری جلوی آن بسیار هوشمندانه بوده و سامسونگ دقت زیادی را در ساخت آن به‌خرج داده است. در دست گرفتن A5 به لطف گوشه‌های باریک کنار صفحه‌ی نمایش، با یک دست راحت است و کاربر می‌تواند با یک دست به تمامی نقاط صفحه‌ی نمایش دسترسی داشته باشد. کلید روشن/خاموش در مکان مناسبی قرار دارد و کاملا در دست است. 



5 اینچی چشم‌نواز


طبق سنت سامسونگ، سالیان متوالی است که صفحه‌های ‌نمایش‌ Super AMOLED در دستگاه‌های این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. احتمالا می‌دانید در این صفحه‌های نمایش‌ رنگ‌ها کاملا به‌صورت غیر واقعی نمایش داده می‌شوند. به همین خاطر هم تمام تصاویری که در این صفحه‌ها مشاهده می‌کنید رنگ‌های چشم نوازی �POST /panel/tech-preview/process/post_edit HTTP/1.1 Host: blog.ir Connection: keep-alive Content-Length: 67781 Accept: application/json, text/javascript, */*

  • شایان نجاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی