محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا

بروز بمانید
محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی
بایگانی

بررسی Samsung Galaxy S5 SM-G900H - 16GB

شایان نجاری | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5  - 16 گیگابایت - Samsung Galaxy S5 SM-G900H - 16GB
مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : 145 گرم - مقاوم در برابر آب ، مناسب برای عکاسی ، دارای حسگر اثر انگشت ، پرچم‌دار ، مناسب برای بازی
پردازنده:Exynos 5 Octa 5422 Chipset Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 5.1 اینچ - دارای رزولوشن 1080 × 1920 - تراکم پیکسلی: 432 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی:3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث - NFC
دوربین:16.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات:قطب نما - باتری 2800 میلی آمپر ساعت


مقدمه

مانند همیشه که معرفی و ارائه‌ی گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی اس، سر و صدای زیادی را در بین مردم و علاقه‌مندان به تکنولوژی در سرتاسر دنیا ایجاد کرده بود، این بار نیز گوشی سامسونگ گلکسی اس 5، شور و شوقی خاص را در میان مردم ایجاد کرده است و تمام نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده تا همگان را از این بابت شگفت زده نماید. گلکسی اس 5 که حدودا یک ماه پیش در طی مراسم Unpacked 5 معرفی شد، پنجمین ستاره از کهکشان درخشان سامسونگ به شمار می‌رود. در واقع تعداد کثیری از مردم از جمله مردم ایران از ماه‌ها پیش، چشم انتظار این سوگلی سامسونگ بوده‌اند و حالا این گوشی بعد از گذشت تنها یک ماه پس از رونمایی جهانی آن، برای اولین بار در ایران رونمایی شد که مسئولان دیجی کالا به خوبی هر چه تمام‌تر این رویداد مهم را پوشش دادند و هم اکنون این گوشی در سایت دیجی کالا آماده‌ی فروش می‌باشد.
سامسونگ در جدیدترین گوشی خود یعنی گلکسی اس 5 تمام قسمت‌ها و ویژگی‌های آن را ارتقا داده است. این تغییرات شامل موارد زیر می‌باشد: چیپ ست سریع‌تر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، تعدادی حسگر جدید و خاص مانند حسگر ضربان قلب و حسگر اثر انگشت، گواهینامه IP67 و دوربین کاملاً بهبود یافته. اما مشکلی که در سری‌های قبلی گلکسی اس سامسونگ دیده می‌شد و کاربران از وجود آن ناراضی بودند، همچنان در گلکسی اس 5 هم به چشم می‌خورد. سامسونگ در به‌کارگیری بدنه‌ی پلاستیکی در گوشی‌های خود همچنان وفادار بوده است و بدنه‌ی اس 5 را هم پلاستیکی ساخته است! اما شاید این بار پلاستیک به کار برده شده در این گوشی رضایت کاربرانش را بیش از پیش، یعنی بیشتر از پرچم‌داران سال‌های گذشته‌ی خود، جلب کند. همچنین قابلیت فیلم‌برداری به صورت 4K در این گوشی وجود دارد و ظرفیت باتری آن بیشتر شده است. لیست امکانات اس 5 همچنان ادامه دارد و با گفتن چند جمله نمی‌توان از پس دریای امکانات این غول کره ای برآمد.

برای مشاهده‌ی شجره‌نامه‌ی گوشی‌های سری Galaxy S بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

در واقع گلکسی اس 5 نامی است که با داشتن امکانات بی نظیر از همان ابتدا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و هر کاربری را وسوسه می‌نماید تا حتی یک بار هم شده، با این گوشی کار کند و آن را امتحان نماید. اما سؤال اصلی اینجاست که آیا این گوشی می‌تواند شما را راضی و قانع کند تا هزینه‌ی زیادی بابت خرید این پرچم دار پرداخت کنید؟ آیا سنسور بزرگ و جدید دوربین این گوشی که قابلیت تغییر فوکوس را داراست، تغییرات محسوسی نسبت به قبل داشته است؟ آیا باتری با ظرفیت بالای این گوشی، توان دوام آوردن با صفحه نمایش بزرگ و پردازنده‌ی قوی آن را دارد؟ و در نهایت آیا این گوشی در زندگی روزمره‌ی ما تغییری اساسی ایجاد می‌کند و یا تنها قصد خوب جلوه داده شدن در اذهان عمومی را دارد؟ این‌ها تنها بخشی از سؤالاتی هستند که ما قصد داریم در نقد این گوشی به آن‌ها بپردازیم. پس برای آگاهی بیشتر در مورد پرچم دار سال 2014 سامسونگ با نقد دیجی کالا همراه باشید.


طراحی و ساخت

در زمینه‌ی در دست گرفتن، گلکسی اس 5 با اندازه‌ی 142 در 72.5 میلی متر درست مابین دو رقیب خود قرار گرفته است. یعنی ال‌جی جی 2 و سونی اکسپریا زد 2. اما به توجه به ضخامت 8.1 میلی متری این گوشی در مقابل 8.2 میلی متر سونی و 8.9 میلی متری برای ال‌جی، به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که سامسونگ گلکسی اس 5 باریک‌ترین گوشی میان این سه پرچم دار می‌باشد. در حالی که امروزه بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی تلفن همراه، پرچم‌داران خود را به دکمه های لمسی بر روی صفحه نمایش مجهز می‌کنند، اما سامسونگ همچنان گوشی‌های خود را با همان ترکیب کلیدهای لمسی خازنی و فیزیکی که در پرچم‌داران قبلی خود استفاده می‌کرد، می‌سازد.
در زمینه وزن، گلکسی اس 5 با 145 گرم، تقریبا هم وزن ال‌جی جی 2 است و تنها 2 گرم از آن سبک‌تر می‌باشد. این گوشی در مقایسه با زد 2 به مراتب سبک‌تر است چرا که پرچم‌دار سونی چیزی در حدود 163 گرم وزن دارد. در واقع مهندسان شرکت سامسونگ با استفاده‌ی بهینه از فضای موجود در این گوشی، کار بزرگی را انجام داده‌اند و بهترین توازن را در این گوشی ایجاد کرده‌اند تا این دستگاه هم سایز مناسبی داشته باشد و هم قابلیت حمل آن راحت شود.
اولین عکس‌های حقیقی منتشر شده از این گوشی در فضای اینترنت، تعداد زیادی از طرفداران سامسونگ را از جنس بدنه‌ی به کار برده شده در اس 5 کمی ناامید کرد. چرا که حداقل انتظار طرفداران سامسونگ این بود که این کمپانی کره ای در گلکسی اس 5 از همان جنس بدنه‌ی Note 3 یعنی پلاستیک چرم گونه استفاده کند اما واقعیت چیز دیگری است.
در هر صورت جنس بدنه‌ی جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ نسبت به بدنه‌ی به کار رفته شده در گلکسی اس 4 پیشرفتی قابل قبول داشته است. بافت متخلخل بدنه این گوشی شیک می‌باشد که این اتفاق برای اولین بار در سری “S” سامسونگ رخ داده است. در واقع سامسونگ به خاطر هجمه ای از انتقادات که سال پیش بابت طراحی و ساخت غیر معقول پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود دریافت کرده بود، بر این شد تا بهبودهایی در پرچم‌دار سال بعد خود یعنی گلکسی اس 5 بدهد که در عمل هم این اتفاق تا حدودی صورتPOST /panel/tech-preview/process/post_edit HTTP/1.1 Host: blog.ir Connection: keep-alive Content-Length: 212915 Accept: application/json, text/javascript, */*
  • شایان نجاری

نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی