محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا

بروز بمانید
محل بررسی تکنولوژی های روز دنیا
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی
بایگانی

بررسی تخصصی گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

شایان نجاری | شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۲ ب.ظ

بحث جدی در مورد استفاده از صفحه نمایش های خمیده در گوشی های موبایل هوشمند از سال 2013 توسط ال جی و سامسونگ مطرح شد، در همان ابتدا ال جی گوشی جی فلکس را با یک صفحه نمایش خمیده روانه بازار کرد و سامسونگ نیز با دست پاچگی فراوان Galaxy Round را در کنار جی فلکس معرفی کرد. Galaxy Round با استقبال روبرو نشد اما سامسونگ از تلاش خود دست برنداشت و در نهایت نوت اج را معرفی کرد. سامسونگ با معرفی گلکسی نوت اج نشان داد که به شدت به دنبال تغییر در طراحی و ایجاد تحول در گوشی های هوشمند ساخت خودش است. حال با معرفی گلکسی اس 6 اج این کمپانی حسن نیت خود را به تمام کاربران اثبات کرد و نشان داد که به هر شکل ممکن به دنبال به دست آوردن دل طرفداران خودش است. گلکسی اس 6 اج اولین گوشی موبایل هوشمندی است که در دو طرف صفحه نمایش خود خمیدگی دارد و همین موضوع را می توانیم نقطه تحول این گوشی بدانیم.

در این مقاله با هم خواهیم دید که سامسونگ تنها طراحی را متحول کرده یا اینکه علاوه بر طراحی کاملا متفاوت به زمینه های دیگر این پرچمدار نیز جدید توجه کرده است.

 

                     طراحی:

 

”مراقب باشید این آقای خاص از دستان شما لیز نخورد“

در زمینه طراحی تصور می کردیم گلکسی نوت اج متفاوت ترین گوشی هوشمند سال است، اما زمانی که گلکسی اس 6 اج را دیدیم متوجه شدیم کاملا در اشتباه بودیم و گلکسی اس 6 اج متفاوت ترین طراحی را بین گوشی های هوشمند دارد. تفاوت این گوشی هوشمند با گوشی های هوشمند موجود در بازار صفحه نمایش آن است. گلکسی اس 6 اج در دو طرف صفحه نمایش خود دو خمیدگی را می بیند. زمانی که گوشی های هوشمند موجود در بازار را در دست می گیرید دستان شما کناره های فریم گوشی را لمس می کنند این در حالی است که وقتی گلکسی اس 6 اج را در دست بگیرید دستان شما علاوه بر کناره، صفحه نمایش گوشی را نیز لمس خواهند کرد. اجازه بدهید در این قسمت کمتر در مورد صفحه نمایش صحبت کنیم و بررسی مفصل آن را در قسمت خودش انجام دهیم.

 

 

 

از صفحه نمایش که بیشترین قسمت قاب جلویی گوشی را اشغال کرده بگذریم، به فریم گوشی می رسیم. گوشی به یک فریم آلومینیومی مجهز است که طراحی بسیار شیکی دارد. استفاده از فریم فلزی به تازگی در محصولات سامسونگ باب شده است. ابتدا گلکسی آلفا، سپس گلکسی نوت و در نهایت گلکسی اس خانواده هایی بودند که سامسونگ فریم آن ها را از فلز ساخته است. در مورد دوام این آلومینیوم خیلی خوشبین نیستیم، زیرا در گلکسی نوت اج شاهد این بودیم که فریم فلزی گوشی در اثر استفاده خط و خش پیدا کرده بود و حالت غر شدگی در آن مشاهده می شد (امیدواریم در این گوشی این مشکل را نبینیم). کلیدها هنوز در کناره های گوشی قرار دارند. کلید کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ و به صورت جدا از هم و کلید پاور در سمت راست قرار گرفته است. همانطور که گفتیم صفحه نمایش در دو طرف منحنی است، این امر باعث شده تا فضا برای کلیدها کمتر شود به همین دلیل کلیدها کمی نازک تر شده اند.

 

 

 

 

در سمت پایین گوشی می توانید اسپیکر گوشی، میکروفون اصلی، درگاه ارتباطی و در نهایت پورت جک 3.5 میلیمتری صدا را مشاهده کنید. در بالای گوشی نیز درگاه سیم کارت، پورت اینفرارد و میکروفون دوم گوشی دیده می شوند.

 

از فریم کناری گوشی رد شده و به قاب پشتی آن می رسیم. قاب پشتی گوشی از شیشه ساخته شده است. این هم یک تغییر دیگر در خانواده گلکسی اس ها. همین استفاده از شیشه در قاب پشتی گوشی باعث شده تا گوشی به راحتی در دستان کاربر لیز بخورد و اگر مراقب آن نباشید به راحتی روی زمین سقوط کند.

سامسونگ برای اولین بار در تاریخ گوشی سازی خود از ترکیب فلز و شیشه در کنار هم استفاده کرده است. شیشه به کار رفته در پشت گوشی کاملا تخت است. همیPOST /panel/tech-preview/process/post_edit HTTP/1.1 Host: blog.ir Connection: keep-alive Content-Length: 259348 Accept: application/json, text/javascript, */*

  • شایان نجاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی